رژیم کتوژنیک آنلاین آردایت

نظرات 20501

رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر رژیم کتوژنیک  هر دو مشاوره واتزاپ و تلفنی الودایت روش های مناسب برای تماس و پشتیبانی به عنوان بخشی از ساختار تغییر رفتاری رژیم کتو به نظر میرسد.
دریافت رژیم کتوژنیک انلاین
برخی از ورزشکاران نه تنها به دلیل کاهش وزن، بلکه برای بهبود عملکرد در ورزش، به رژیم کتوژنیک روی می آورند. زیرا انسولین باعث می شود بدن هورمون های دیگری را ایجاد کند که در ایجاد آکنه نقش دارند.  


رژیم آنلاین کتوژنیک

  چنین وضعیتی را در بدن کتوزیس می نامند. جاش آکس، پزشک طب طبیعی و متخصص تغذیه بالینی، تخمین می زند حدود 25 درصد از افرادی که رژیم کتو را امتحان می کنند علائم آنفولانزای کتو را تجربه می کنند که خستگی، شایع ترین آنهاست. اساساً ، در افرادی که داروهای دیابت مصرف می کنند ، همکاری نزدیک بین پزشک و متخصص تغذیه وجود دارد.  

رژیم کتوژنیک آنلاین

  همانگونه که میدانیم تغذیه و رژیم درمانی از شاخههای علوم پزشکی است که بطور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است. در بین تمام کالاهایی که در این فضا بفروش میرسد، تغذیه و رژیم درمانی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در یکسال گذشته، بیش از گذشته عرضه و تقاضا داشته است.

رژیم کتوژنیک 

به همین دلیل بسیاری از متخصصان نگران افرادی هستند که بدون راهنمایی پزشک یا متخصص تغذیه رژیم کتو را دنبال می کنند. تداخلات دارویی: کسانی که داروهای زیر را مصرف میکنند حتما باید قبل از رعایت رژیم با متخصص تغذیه در رابطه با تداخلات دارویی خود مشورت نمایند.

دکتر رژیم کتوژنیک

براساس مطالعهای که در مجلهی اروپایی تغذیه بهچاپ رسید، افرادی که رژیم کم کالری محتوی حبوبات داشتند، بعد از ۴ هفته نسبتبه افراد با کالری دریافتی مساوی ولی بدون مصرف حبوبات بیشتر وزن کم کردند. با کنار گذاشتن رژیم کتو، فرد به وزن اولیه خود برمی گردید، اما دیگر عضله ای برای سوزاندن کالری بیشتر ندارد.
رژیم کتوژنیک
در رژیم کتو ممکن است کاهش وزن، ناشی از از دست دادن توده عضلانی باشد و از آنجا که عضلات نسبت به چربی کالری بیشتری می سوزاند، این امر بر سوخت و ساز بدن شما تاثیر می گذارد. این اتفاق، هنگامی که بدن بیش از حد کتون (اسیدهای تولید شده به عنوان محصول جانبی چربی سوزی) ذخیره کرده و خون بیش از حد اسیدی می شود، رخ می دهد.

بهترین دکتر برای رژیم کتوژنیک

تحقیقات نشان می دهد که لبنیات پرچرب در واقع میتوانند برای خط کمر «کمر لاغر» شما خوب باشد و این مسئله اخیرا توجهات زیادی رابه خود جلب کرده است. کیسه صفرا ارگانی است که با تولید صفرا، به تجزیه چربی موجود در رژیم غذایی کمک می کند. اسهال ممکن است به دلیل ناراحتی در کیسه صفرا باشد.
دکتر متخصص رژیم کتوژنیک
یکی از معایب رژیم کتو این است که اکثر افراد به محض کنار گذاشتن این رژیم و مصرف دوباره کربوهیدرات، دوباره به وزن قبلی خود باز می گردند.

متخصص رژیم کتوژنیک

البته به این بستگی به عادتهای غذایی قبلی شما دارد که تا چه اندازه تغییرات قیمتی را احساس کنید. شروع کاهش وزن با انجام برخی تغییرات ساده در رژیم غذایی و شیوه زندگی شما کاملاً ممکن است. رژیم کتوژنیک مدیترانهای یک مثال از رژیم کتوژنیک است که چربی بالایی دارد.

دکتر شادنوش یک ارزیابی دقیق و عمیق از سلامت تغذیه برای تعیین مناسب بودن و اهداف اعلام شده ارائه می دهد. برای اینکه بتوانید با روند صحیح از رژیم کتوژنیک خارج شوید، نیاز است که توصیه های مشاور تغذیه را در نظر بگیرید و با هماهنگی و مشورت او اقدام به خارج شدن از رژیم کتوژنیک کنید. 

برای کاهش وزن، ایجاد تغییر در سبک زندگی با تمرکز بر کاهش کالری از مواد غذایی و نوشیدنی ها و داشتن یک برنامه غذایی سالم و همچنین کنترل آن که بخش مهم یک برنامه رژیم لاغری رایگان یا دارای هزینه است، به شدت لازم است. 

با این حال ، رژیم کتوژنیک برای همه توصیه نمی شود و رعایت آن بدون نظارت مناسب دشوار است. راهبرد بهتر این است که از خوردن غذاهایی که دوست دارید، اما کمکی به تحقق اهداف کاهش وزن شما نمیکنند، پرهیز کنید و در پی جایگزینهایی سالم باشید. نتایج حاصل از تعدادی مطالعات در مورد رژیمهای کتوژنیک نیز نشاندهندهی روند بهتر بهبود فشار خون نسبت به رژیمهای دیگر هستند.

از دیگر عوارض تغییرات وزن ناشی از رژیم كتو، می توان به از دست دادن توده عضلانی اشاره کرد، به خصوص اگر شما چربی بیشتری نسبت به پروتئین مصرف کنید. برخی از کارشناسان سلامت به دلیل عوارض جانبی ناخوشایند، خطرات سلامتی و ماهیت ناپایدار این رژیم، نسبت به آن هشدار می دهند. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید قبل از دنبال کردن رژیم کتو به عنوان روشی برای کاهش وزن، به آن ها توجه کنید. 

اما این رژیم به عنوان یک برنامه کاهش وزن، بسیار بحث برانگیزتر است. نکته مهمی که رژیمی بودن صبحانه را تحت تاثیر قرار میدهد، میزان کالری دریافتی است. 75 درصد کالری روزانه این رژیم را چربی، 20 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات تشکیل می دهند. مطالعه دیگری که به مدت ۱۰ ماه انجام شد، نشان داد که سوزاندن ۴۰۰ تا ۶۰۰ کالری در هفته میتواند به ترتیب منجر به کاهش وزن ۴ تا ۵ کیلو شود. ویژگی برجسته این رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب، کاهش وزن سریع است، اما متخصصان و پزشکان، نگران عوارض جانبی رژیم کتو هستند.

رژیم کتو (کتوژنیک)، یک رژیم با کربوهیدرات کم و چربی بالاست. رژیم کتوژنیکی که در فضای مجازی منتشر می شود، یک الگو را برای همه پیشنهاد می دهد، به همین دلیل ممکن است برخی از افراد با اجرای آن با عوارض جانبی رژیم غذایی کتوژنیک مواجه شوند. ممکن است وزن کم کنید، اما باید در مورد عوارض جانبی آن هشیار باشید. 

گاهی اوقات ممکن است استفراغ، ناراحتی دستگاه گوارش، خستگی زیاد و بی حالی وجود داشته باشد. بنابراین در حالی که رژیم غذایی کتو می تواند باعث کاهش وزن شود، همچنین می تواند حالت تهوع، خستگی و یبوست ایجاد کند. از ضعف و بی حالی گرفته تا سردرد و حالت تهوع تقریبا حالتی مثل آنفلوانزا به سراغتان میآید، اما بعد از گذر حدود ۴ روز اوضاع به مراتب بهتر خواهد شد.

بهتر است ابتدا این چربی را از دست بدهید و سپس شکم را تقویت نمایید. جاش آکس می گوید بهتر است رژیم کتو برای 30 تا 90 روز دنبال شود و سپس یک برنامه رژیم غذایی پایدارتر جایگزین شود. جاش آکس می گوید: “آنفولانزای کتو به این دلیل اتفاق می افتد که بدن برای تامین انرژی، هیچ قندی (کربوهیدرات) در اختیار ندارد و باید از چربی استفاده کند. 

در حالت کتوز، بدن به جای سوزاندن قند برای تامین انرژی، چربی می سوزاند. این مواد غذایی سرشار از مواد معدنی و ویتامین هایی نظیر ویتامین ب، روی، پتاسیم و سلنیم می باشد و منبع خوبی برای تامین پروتئین است که می تواند به حفظ عضلات کمک کند. به گفته دکتر ویس، بدن در هنگام کتوز، در حالت اسیدی تری قرار دارد، که ممکن است توانایی عملکرد بدن در اوج را، محدود کند.

 این می تواند تاثیرات ماندگار بر میزان سوخت و ساز بدن و در طولانی مدت بر وزن داشته باشد. در رژیم کتو، کربوهیدرات مصرفی به 50 گرم در روز یا کمتر کاهش یافته تا به بدن در رسیدن به حالت کتوز کمک کند. بسیاری از سبزیجات، کربوهیدرات خالص خیلی کمی دارند با این حال با مصرف سبزیجات حاوی نشاسته مثل سیب زمینی، سیب زمینی هندی یا چغندر بیشتر از حد نیاز روزانه، کربوهیدرات دریافت خواهید کرد. 

همیشه سعی کنید سبزیجات و گوشت را در طولانی مدت بچرخانید، زیرا هر نوع از اینها، مواد مغذی و مزایای سلامتی خاصی را فراهم می کند. دلیل آن دقیقا مشخص نیست، اما به نظر می رسد رژیم کتو موجب کاهش دفعات تشنج می شود. بخش کوچکی از مادهی غذایی را بجوید و آن را بهآهستگی مصرف کنید. 

توصیه می شود از منابع انرژی زای طبیعی، مانند چای سبز، قهوه ارگانیک یا گیاهان سازگار، برای مقابله با خستگی مصرف کنید. علائم کتواسیدوز شامل خشکی دهان، تکرر ادرار، حالت تهوع، بوی بد دهان و مشکلات تنفسی می شود. این حالت اگر بدون درمان باقی بمانده، می تواند کشنده باشد. 

کریستن کایزر، متخصص تغذیه در مرکز پزشکی متدولوژیست هیوستون می گوید: “برخی افراد با ورود به حالت کتوز، احساس بیماری می کنند. بنابراین، قبل از ایجاد تغییرات اساسی بر روی رژیم غذاییتان، حتما با پزشک خود و یک متخصص رژیم کتوژنیک مشورت کنید. در این مقاله به بررسی یکی از مشخصات رژیم آنلاین تخصصی دکتر روشن ضمیر؛ متخصص تغذیه یا آردایت (Rdiet)می پردازیم. 

اما دکتر ادوارد ویس دانشیار تغذیه و رژیم غذایی در دانشگاه سنت لوئیس، به این موضوع اعتقادی ندارد. یکی از فاکتورهای اصلی سلامت و ارتقاء کیفیت زندگی، خوراک و سبک تغذیه است. هنگامی که فرد رژیم کتوژنیک را رها کرده و بسیاری از وزن اصلی خود را بازیابی می کند، این بازگشت وزن ممکن است مانند قبل نبوده و فقط چربی باشد. 

بهترین راه برای آرام کردن هوس شیرینی، میوه های تازه و یا حتی شکلات تلخ است. این رژیم غذایی شامل نان، گوشت، سبزیجات، میوه ها و محصولات لبنی و غیره می باشد و کاملا سالم است اما به دلیل تغییر زیادی که در الگوی روزانه شما ایجاد می کند پیروی از آن به مدت طولانی توصیه نمی شود. 

اما اگر رژیم غذایی خود را به درستی بچینید، مدت زمان آن کوتاه خواهد بود و در این مدت حتما از کره حیوانی استفاده گردد.

اگر سابقه ابتلا به سنگ را دارید، با پزشک معالج خود مشورت کنید. اگر به دنبال رژیم کتو این موارد را تجربه کردید، سریعا به پزشک مراجعه کنید. اگر به دیابت نوع 1 یا 2 مبتلا هستید، نباید رژیم کتو را دنبال کنید، مگر اینکه مجوز و نظارت دقیق پزشکتان را داشته باشید.

 هنگامی كه مصرف كربوهیدرات (مانند نان سبوس دار و پاستا) در رژیم غذایی به مقدار زیاد كاهش یابد، و با سایر غذاهای سرشار از فیبر مانند سبزیجات جایگزین نشود، اسهال اتفاق می افتد.

 اگرچه این عارضه بسیار نادر است، اما کتواسیدوز در افرادی که فاقد بیماری دیابت هستند و رژیم های کم کربوهیدرات را دنبال می کنند نیز، گزارش شده است. مطالعات نشان میدهد که تمرینات هوازی (تمرین استقامتی) بر روی رژیم کم کربوهیدرات تأثیر منفی نمیگذارد.      دکتر روشن ضمیر متخصص تغذیه و رژیم درمانی آردایت رژیم لاغری سریع رژیم کتوژنیک سایت زیر: https://rdiet.ir/